ورود به حساب کاربری
2
  • آموزش عکاسی

    آموزش جامع و کاربردی مثلث نوردهی

    1مورد x تومان675.000

  • عکس تبلیغاتی فروشی

    کد۰۸

    1مورد x تومان250.000

مبلغ قابل پرداخت

تومان925.000

تأثیر متفاوت تعدیل کننده های نور

نویسنده : استودیو النا نیک

زمان مطالعه : دقیقه
آموزش عکاسی تجهیزات عکاسی عکاسی تبلیغاتی عکاسی صنعتی
تعدیل کننده ها

تعدیل کننده های نوری:

در عکاسی شناخت نور و نحوه کنترل آن توسط تعدیل کننده نور، امری مهم و ضروری است. با کنترل شرایط نوری می توان به یک عکس ایده آل دست یافت. کنترل نور را می توان استفاده صحیح ازمنابع نور مصنوعی و طبیعی دانست. هر عکس با توجه به منبع نور، شرایط سوژه و محیط نیاز به نورپردازی خاصی دارد. منابع مختلف نوری از جمله نور روز در ساعت و شرایط گوناگون آب و هوایی تا استفاده از نورهای مصنوعی، همگی نیازمند کنترل شدت تابش نور هستند.

عکاسی تبلیغاتی

                      تعدیل کننده های نوری

گاه با استفاده از امکانات دوربین عکاسی یا نوردهی دوربین (کنترل شاتر، دیافراگم و ایزو) می توان شرایط نور عکس را مساعد ساخت. در برخی از مواقع نیز با استفاده از ابزار های تعدیل کننده نور می توان نور اضافی را کنترل نمود. این بدان معنی است که با استفاده از ابزارهای تعدیل کننده(نرم کننده) نور می توان به شرایط ایده آلی در عکس نزدیک شد. همچنین از سایه های تند و خشن و نورزدگی که در سوژه اتفاق می افتد جلوگیری کرد.

                                  تعدیل کننده نور مصنوعی

بعنوان مثال وقتی از یک سوژه براق عکاسی می شود. نوری که به سوژه برخورد می کند کاملاً انعکاس پیدا می کند. قسمت هایی از آن به اصطلاح برق می افتد. این یک ضعف مهم در عکاسی است. برای داشتن نوری سافت و یکدست از ابزار هایی از قبیل دیفیوز و کاغذ کالک استفاده کرد. ابزارهایی که ذکر شدند برای استفاده از منابع مختلف نوری کاربرد دارند. از جمله نورطبیعی و نورهای مصنوعی… یک سری از ادوات عکاسی نیز هستند که از دیفیوز برای تعدیل کردن نور استفاده می کنند، از قبیل سافت باکس، استریپ باکس، اکتاباکس و … که در مقاله ای جداگانه در این مورد به بحث و بررسی پرداخته می شوند.

                                       تعدیل نور طبیعی 

دیفیوز:

همانطور که گفته شد، کنترل نور یکی از مهمترین اولویت ها برای یک عکس ایده‌آل است. دیفیوز سبب نرم شدن نور و همچنین نرم شدن سایه ها می گردد. دیفیوز ها در ابعاد مختلفی عرضه می گردند. گاهی به صورت پارچه ای که بر روی سافت باکس ها، بیوتی دیش ها و… قرار می گیرند.

نکته: دیفیوز نسبت به این که تا چه میزان به منبع نوری نزدیک یا دور باشد، شدت نور متفاوتی از خود عبور می دهد. هر چه به منبع نوری نزدیک تر باشند سایه های تند تر و پرکنتراستی را در عکس ایجاد می کنند. برعکس با دور شدن از منبع نور، نور یکنواخت تر و سایه های نرم تری را در عکس ایجاد می کنند.

تعدیل کننده های نوری

                   دیفیوز در رفلکتور های ۵ در۱

کاغذ کالک:

در اینجا می توانید از کنترل کننده بسیار خوبی نام برد به نام کاغذ کالک.  عکاسان حرفه ای در سرتاسر دنیا از آن استفاده می کنند . این کاغذ رنگ شیری رنگ دارد. بصورت رول در متراژ های بالا قابل عرضه است. یکی از مصارف کاغذ های کالک در عکاسی است. نگهداری این کاغذ حساسیت خاص خودش را دارد زیرا به راحتی پاره می شود و قیمت ارزانی هم ندارد. کاغذ های کالک استفاده راحتی دارند و نوری یکدستی از خود عبور می دهند. برای عکاسی از سوژه های بزرگ و براق نیز مناسب هستند.

عکاسی تبلیغاتی

                              کاغذ کالک     

در حوزه عکاسی صنعتی و تبلیغاتی، برای نمایش بی کم و کاست سوژه می بایست، از نور متعادل در عکس استفاده کرد. با استفاده از نورپردازی صحیح می توان بر قوت سوژه اصلی افزود. تکنیک های کنترل نور، و ایجاد سایه روشن های هوشمندانه در عکس بر جذابیت بصری آن می افزاید. همچنین عدم کنترل صحیح نور از شارپنس، زیبایی بصری و کیفیت محصول می کاهد. در این سبک از عکاسی با توجه به هدف عکس، نوع و ابعاد سوژه و کادر از نورپردازی متفاوتی در هر عکس استفاده می گردد.

با ما در اینستاگرام همراه باشید

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.