ورود به حساب کاربری
2
  • عکس های فروشی

    کد۱۱

    1مورد x تومان300.000

  • عکس های فروشی

    کد۰۲

    1مورد x تومان250.000

مبلغ قابل پرداخت

تومان550.000

عکس تبلیغاتی چیست و چه انواعی دارد؟

نویسنده : استودیو النا نیک

زمان مطالعه : دقیقه
آموزش عکاسی تجهیزات عکاسی عکاسی تبلیغاتی عکاسی صنعتی
عکس تبلیغاتی چیست

عکس تبلیغاتی چیست:

عکاسی و تبلیغات نزدیک به یک قرن است که با همدیگر عجین شدنه اند . عکاسی تبلیغاتی شاخه جذابی از عکاسی است. عکاس برای موفقیت در آن به آنالیز نظرات کارفرمایان، ارائه پیشنهادها و تهیه عکس با بهترین کیفیت و در بهترین حالت نیاز دارد.

عکس تبلیغاتی گوشه ای از صنعت بزرگ تبلیغات است. هرساله میلیاردها تومان و میلیون ها ساعت از سرمایه فکری انسان ها صرف می شود تا نام یک مؤسسه، شخص، کالا یا خدمات، اولین انتخاب برای مخاطب باشد. این عمل تبلیغات نام دارد.

به بیان دیگر، تبلیغات مراحل ساخت پیام و برنامه ریزی برای چگونگی دریافت پیام به افراد مناسب در زمان مناسب با کمترین هزینه ممکن و بالاترین تأثیر است. (خوانساری،شهریار(۱۳۹۸)، عکاسی تبلیغاتی ، مؤسسه فرهنگی و هنری دیباگران تهران)

عکاسی تبلیغاتی

                       عکس تبلیغاتی چیست؟

عکاسی تبلیغاتی:

 

عکاسی تبلیغاتی، عکاسی از محصولات یا خدمات به کمک اکسسوری ها و عناصر هدایت کننده در جهت اهداف تبلیغاتی است. فرایندی کاملاً برنامه ریزی شده برای هدایت رفتار و ذهن مخاطب می باشد. با توجه به القای اهدافی معین شده به ذهن مخاطب و با معرفی برند و کسب و کار او را ترغیب به خرید کالا و یا خدمات می کند.

به نقل از خوانساری (۱۳۹۸) برای تبلیغات و عکاسی تبلیغاتی، اولین قدم شناخت مخاطبان بالقوه است. یعنی این مسئله مهم است که بدانیم مخاطب ما کیست. برای ساختن عکس تبلیغاتی به اطلاعات کمی و کیفی مخاطب از جمله (سطح فکری، اجتماعی و فرهنگی و…) نیاز است. یعنی ممکن است سطح فکری و فرهنگی مخاطب با پیام عکس تبلیغاتی یکی نباشد. این عدم همزاد پنداری با مخاطب از قوت عکس تبلیغاتی می کاهد.

اکثر پروژه های عکاسی تبلیغاتی با خلاقیت و توصیف محصول به وجود می آید. این مسئله بخش حیاتی روند تولید عکس تبلیغاتی است. خلاقیت محور اصلی صنعت عکاسی تبلیغاتی است. عکاسان با استعدادی که با کلمات و با خلق تصاویر زندگی می بخشند.

هدف عکس تبلیغاتی :

عکاسی تبلیغاتی نمایش همه جانبه کالا و یا خدمات از راهی جذاب و ترغیب کننده برای رسیدن به هدف می باشد. در عکاسی تبلیغاتی با توجه به جلب احساسات بیننده و درگیر کردن ذهن مخاطب پیام خود را القا می کند. اصلی‌ترین هدف عکس‌تبلیغاتی بالا بردن میزان پذیرش در مخاطب است. حال این میزان پذیرش پیام تبلیغاتی را می توان اینگونه بیان کرد. تا چه میزان مخاطب با هدف و نتیجه یک پیام تبلیغاتی عجین می گردد.

بعنوان مثال، طرز استفاده و کاربرد یک محصول، دادن اطلاعات خاص و مهم درباره محصول و خدمات، مزایای یک محصول مثل مرغوبیت و اعلاء بودن، کارایی محصول برای قشر، سن و جنس خاص، انتقال یا ایجاد یک حس در گیرنده پیام تبلیغاتی مانند حس طراوت، جوانی، سلامتی و …

عکس تبلیغاتی(عکاسی از غذا)- القای حس خوشمزگی و کیفیت

عکاسی تبلیغاتی(مفهومی)- آموزش نحوه استفاده محصول(مصرف قرص بین غذا)

 

عکاسی تبلیغاتی

عکس تبلیغاتی – القای حس تازگی و طراوت با کمک عناصری مثل آب و برگ سبز و تازه

کاربرد عکس تبلیغاتی:

در سایت و شبکه های اجتماعی شرکت ها، کاتالوگ، بیلبورد، پوسترهای تبلیغاتی، مجلات، تلویزیون، دیوار هتل ها و رستوران ها، ماشین های توزیع شرکت ها و همچنین برای کارهای گرافیکی و…

عکاسی تبلیغاتی

                     انواع عکس تبلیغاتی

انواع عکس تبلیغاتی:

  • خدمات:

دستکاری کردن محیط و استفاده از برخی از المان ها و چیدمان خاصی که بر اساس یک سناریو هدف دار انجام می شود. مثلاً استفاده از یک مدل که کلاه دارد و لباس خاصی پوشیده برای نشان دادن کارگران با رعایت اصول کامل ایمنی در محیط کارخانه مشغول فعالیت هستند.

عکس تبلیغاتی

                           عکاسی از خدمات

 

  • محصولات:

معرفی خاص محصول:

مانند همان معرفی محصول(عکس صنعتی) اما شکیل تر که اکسسوری خاصی هم ندارد. اما رنگ و نور و سایه و بافت خاص و متفاوتی دارد. هر کدام از این تکنیک ها مفهومی را ابراز می دارند. مثلاً حس شکوه با قرار گرفتن سوژه در بلندی یا حس سختی و قدرت با بافت ناهموار در بک گراند ، حس گرما با رنگ های گرم و برعکس حس خنکی و سرما با استفاده از رنگ های سرد و …

تصویر تجاری

       معرفی خاص محصول (حس شکوه)

 

دکوراتیو یا چیدمان:

سوژه در کنار اکسسوری های مرتبط در یک فضای خاص چیدمان زده می شوند. استفاده از نور، زاویه، رنگ همه چیز در جهت ارائه هدف تبلیغ کنترل می شود.

عکاسی تبلیغاتی

       عکس دکوراتیو زاویه ۴۵ درجه

زاویه های (نمای بالا- ۴۵ درجه- روبرو) و کادرهای (باز یا بسته):

استفاده از نماهای گوناگون و کادر های مختلف همگی بستگی به سوژه اصلی(از لحاظ نوع، شکل و فرم، بسته بندی)، هدف عکس، میزان عناصر و المان های موجود در دکور (از جمله عناصر فیزیکی و انسانی).

                   عکس تبلیغاتی کادر بسته

عکس تبلیغاتی با تکنیک اسپلش:

متوقف کردن زمان جذاب است. مخصوصا ثبت لحظه‌ هایی که با چشم قادر به دیدنش نیستیم. رخداد این گونه از صحنه ها در کسری از ثانیه است که می توان با ثبت این لحظات ذهن مخاطب را درگیر کرد.  به همین علت بهتر در خاطر می‌مانند. مخاطب یک فریم عکس را می‌بیند اما قبل و بعد آن را در ذهنش تصور می کند چطور این اتفاق افتاده (گذشته) و با ریزش چه اتفاقی می‌افتد (آینده)، به قولی ذهن مخاطب را به چالش می کشد.

تکنیک اسپلش

          عکاسی تبلیغاتی با تکنیک اسپلش

این تکنیک که گاه با تجهیزات نورپردازی (در داخل استودیو) و استفاده از دوربین های حرفه ای انجام می شود. فریز کردن یک چند هزارم ثانیه است. گاهی هدفمند با چیدمان و سناریو خاص صورت می گیرد و خواه در محیط های خارج از استودیو، وقایعی ثبت می شود.  به قول معروف در یک چشم بر هم زدن رخ می دهد. همانطور که می دانیم چشم قادر به ثبت رخدادی با این سرعت نیست. همانند افتادن چندین قطره آب یا جهش یک قورباقه در یک برکه، لحظه پرتاب شدن یک دروازه بان در هوا، ثبت یک ماشین مسابقه و …

عکس تبلیغاتی و صنعتی

        عکس تبلیغاتی با تکنیک اسپلش  

عکس_گرافی:

عکس گرافی یک نوع تبلیغ مؤثر که برای انتقال یک مفهوم انجام می‌گیرد. کاری که گرافیست یا تصویرساز با کامپیوتر روی یک عکس انجام می دهد. مانند نوشته، نقاشی، تصویر سازی یا مونتاژ چند عکس با همدیگر با هدف ارائه یک مفهوم خاص صورت می گیرد. در این تکنیک، عکاس با هدفی خاص، عکس مورد نیاز را تهیه می کند و بقیه مسیر به عهده گرافیست می باشد. گرافیست نیز با استفاده از مفاهیم بصری مورد نیاز بر قوت عکس می افزاید.

عکاسی تبلیغاتی

                                   عکس گرافی

لایف استایل:

در این تکنیک از عکاسی تبلیغاتی، عکاس با یک چیدمانی طبیعی در صدد به نمایش گذاشتن روند یک زندگی روزمره است. با ایجاد حس همزاد پنداری که در مخاطب ایجاد می نماید، به معرفی یک سوژه در بطن واقعیت می پردازد. مخاطب با تصور خود در قالب موضوع، پیام عکس را دریافت و حس نیاز به (کالا و خدمات خاص) را در خود احساس می نماید.

در این گونه از عکاسی با استفاده از یک و یا چندین مدل انسانی پیام منتقل می گردد. خواه چهره افراد در عکس کاملاً مشخص باش و خواه تنها شمایلی از یک انسان در عکس به تصویر کشیده شود (همانند قسمتی از دست و بدن یا اینکه سوژه در بک گراند عکس فلو باشد).

عکاسی تبلیغاتی به سفارش شرکت لوکساب

                     عکاسی لایف استایل

اینگونه عکس ها با القا کردن حس ناب یک زندگی، بسیار پرطرفدار می باشند. همچنین یک سری از عکس های سریالی را نیز شامل می شود که با سناریو خاصی تعریف و عرضه می شوند.

عکاسی لایف استایل

                     عکاسی لایف استایل

 

با ما در اینستاگرام همراه باشید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • Mahmudi 10 سپتامبر 2021

    خسته نباشید. بسیار عالی

    • admin 28 سپتامبر 2021

      ممنون از شما